reklama

Používam bezparabénovú kozmetiku

Znie to tak luxusne, bio. Čo to vlastne je?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pri mojej práci používam bezparabénovú kozmetiku. Zákazničky sú ohúrené, znie to tak dôležito. Ale veľa z nich vôbec netuší, čo to znamená. A veľa z nich sa to ani neopýta. Dôverujú mi. Však som kozmetička a oni prišli k profesionálovi zveriť svoju pleť...

Predstavte si také kozmetické ošetrenie, na začiatku sa pleť očistí a ďaľším krokom je exfoliácia ...existujú rôzne spôsoby (mechanický peeling, enzýmový peeling, dermabrázia, beta peeling,...) . Pleť sa krásne otvorí, zbaví starých nánosov odumretej kože a až na takúto pokožku aplikujeme kozmetické výrobky. To znamená, že všetko čo príde po exfoliácii pleť absorbuje v oveľa väčšej miere do seba. Preto som sa rozhodla nezaťažovať pleť mojich zákazníčok takou zbytočnosťou ako sú parabény...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začneme tým, čo sú vlastne parabény. Sú to chemické látky (alkylestery parahydroxybenzoové kyseliny), ktoré sa používajú pre svoje antibakteriálne a antimykotické účinky ako konzervanty v kozmetike a potravinarstve. Najčastejšie sa stretnete s týmtito: E214, E216, E218.

Rôzne vedecké štúdie sa stále sporia o to, či sú pre naše zdravie škodlivé a či nie. 
Ale hovorí sa o zvýšenom riziku rakoviny, vzniku alergií a ekzémov, depigmentácií, narušení hormonálnej rovnováhy v tele, zrýchlenom starnutí pokožky, u mužou sa hovorí v súvislosti s parabénmi o znížení plodnosti,... výpočet všetkých rizík je dlhý. Ale tak je to pri všetkých chemických látkach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výsledky sú zatiaľ nejasné, ale veľa výrobcov kozmetiky začína parabény vynechávať zo svojich výrobkov.

Účinnosť kozmetických výrobkov nie je nijako ovplyvnená prítomnosťou či skorej neprítomnosťou parabénov, ovplyvnená je iba ich trvanlivosť. Ale ešte to neznamená, že používame BIO kozmetiku. Bio kozmetika musí spĺňať prísne kritériá na zachovanie čistoti a prírodnosti svojich kozmponentov. To je téma na ďaľší článok.

Pre výrobcov kozmetiky je to ale už iba malý krôčik k tomu, aby to tak bolo...teda pre tých uvedomelých, čo idú s dobou a nasledujú trend návratu k prírode, trend čo najmenej zložkových výrobkov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výhody bezparabénovej kozmetiky spočívajú hlavne v jej väčšej znášanlivosti s rôznymi typmi pokožky, citlivá či ekzematická pokožka si príde na svoje.

Pri moje práci musím naozaj veľa premýšľať, aby moje ošetrenie bolo pre zákazníčku prospešné, čo použijem, teda rozumej, čo použijem, aby som jej nepoškodila. A moje rozhodnutie používať bezparabénovú kozmetiku nie je viditeľné po jednom, či dvoch ošetreniach, Moje rozhodnutie je mojím záväzkom voči zákazníčkam používať kozmetiku, po ktorej budú aj po rokoch stále krásne a svieže.

Monika Sotnikova

Monika Sotnikova

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som kozmetička a chcem sa s Vami podeliť o moje skúsenosti, ako sa udržiavať vo forme jednoduchými radami Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu